Opdrachtgevers

 

Mijn opdrachtgevers bevinden zich voornamelijk in de semipublieke sector, zoals woningcorporaties, openbaar vervoerbedrijven, musea, brancheorganisaties, universiteiten en dergelijke. 

 
 

 

Testimonials

een selectie… 

 
 

‘Marjo van der Laan heeft voor onze organisatie op overtuigende wijze een project gedaan waarbij mobiliteit en inzetbaarheid van personeel centraal stond. Dit is voor een sector met een behoudende inslag een mooie prestatie. Wat opvalt is dat zij een team kan vormen en focus kan aanbrengen in het werk, en goed let op de voortgang en het boeken van resultaten.

Marjo kan een team vormen en kan focus aanbrengen…
— Egbert de Vries

Marjo werkt nauwgezet en houdt iedereen binnen de organisatie steeds goed op de hoogte van wat gebeurt en moet gebeuren.’

Egbert de vries
Directeur, Amsterdamse federatie van woningcorporaties

 
 
 

‘Probleemloos schakelend tussen het verdiepen van jouw vraag en het bieden van pragmatische oplossingen. Koersvast op weg naar waarvoor je hebt gekozen, met engelengeduld waar nodig, een scherpe blik en vuist op tafel waar het moet. Een stevige adviseur, die (je) de waarheid zegt en confronteert en je ook uitdaagt vergevingsgezind voor jezelf te zijn.

Een navigator voor de bestuurder van verandering en een roerganger voor HRM…
— Erik-Jan Hopstaken

Een navigator voor de bestuurder van verandering en een roerganger voor de HRM adviseur / afdeling. Haan noch softie maar het beste van beide. Ik beveel haar van harte aan als adviseur, leidinggevende of coach.’

Erik-Jan Hopstaken
Directeur Vannimwegen

 
 
 

‘De afdeling planning, verantwoordelijk voor de korte termijnplanning voor 2600 man rijdend personeel werd gecentraliseerd en gesaneerd. De opdracht die Marjo kreeg luidde: ‘ontwerp een aanpak waarin voor deze doelgroep en deze situatie een passende wijze van begeleiding en coaching wordt aangeboden. Hou daarbij rekening met het feit dat een redelijk groot aantal mensen veel weerstand heeft tegen de voor hen zeer ingrijpende veranderingen.’ Marjo heeft een complete aanpak voorgesteld die bestond uit een aantal onderdelen en fases. Een mix van individuele begeleiding en groepsactiviteiten waarbij iedere deelnemer zijn/haar leertraject kon doorlopen en sessies ten behoeve van het afdelingsmanagement.

Zij weet op een heel prettige, niet bedreigende wijze te vertellen wat ze ziet en is goed in staat steeds terug te grijpen naar hetgeen zich tegelijkertijd op proces- of groepsniveau afspeelt. En ze had de zaak enorm strak en goed georganiseerd…
— Henk Visschers

Het management van de afdeling had vooraf weinig vertrouwen in de resultaten van een training op het gebied van persoonlijke effectiviteit voor deze doelgroep en in deze situatie. Medewerkers van de afdeling begonnen zich echter al heel snel, sommigen zelfs al direct na de intake, anders te gedragen. Veel mensen begonnen ook al snel uit te zien naar de training en een aantal begon plezier te krijgen in eigen, maar ook andermans leerproces. Uiteraard waren er ook mensen bij die zich met hand en tand verzetten tegen de impliciete boodschap/opdracht: “verander je gedrag!” Uiteindelijk zwichtten ook deze mensen. Marjo is in staat om voor ieder individu de juiste toon en aanpak te vinden; zij weet op een heel prettige, niet bedreigende wijze te vertellen wat ze ziet en is goed in staat steeds terug te grijpen naar hetgeen zich tegelijkertijd op proces- of groepsniveau afspeelt. En ze had de zaak enorm strak en goed georganiseerd. Wij kijken terug op een hele fijne en bijzondere ervaring.’

Henk Visschers
Projectleider GVB

 
 
 

‘Voor het maken van een professionaliseringsslag op P&O-gebied hebben wij Marjo ingeschakeld. Ze maakte een quick scan van de P&O afdeling en adviseerde me – als niet P&O’er van huis uit - over te ontwikkelen beleid en instrumenten. Marjo heeft mij onder andere ondersteund bij de totstandkoming van de personeelsbeoordelingscyclus en bij het opzetten van het organisatiebrede personeelsontwikkelingsbeleid. Mede dankzij haar slagvaardige en pragmatische aanpak ben ik in staat gesteld mijn P&O-dienstverlening op een meer strategisch niveau aan te bieden. Nog steeds fungeert zij incidenteel als mijn sparringpartner.

Dankzij haar slagvaardige en pragmatische aanpak ben ik in staat gesteld mijn dienstverlening op meer strategisch niveau aan te bieden…
— Manager P&O

Ook heeft Marjo – meerdere malen inmiddels – het management getraind in het voeren van jaarplan- en beoordelingsgesprekken. De gezamenlijk en op prettige wijze voorbereide trainingen worden ook door de managers positief ontvangen: gedegen kennis en ervaring van de onderwerpen en bekwaam in het begeleiden en sturen van soms lastige discussies. Marjo vindt snel en gemakkelijk aansluiting. Het resultaat is dat we nu werken met een succesvolle beoordelingscyclus, waarbij medewerker en manager nauw betrokken zijn. Tenslotte heb ik bij Marjo een persoonlijk coachingstraject gevolgd. Aan haar prettige maar to the point aanpak en werkwijze bewaar ik zeer goede herinneringen. Het heeft me geholpen om mij beter te profileren. Ook heeft zij twee andere collega’s succesvol en op prettige wijze gecoacht. Kortom, ik kan Marjo vanwege haar brede kennis en ervaring, haar aanpak en haar persoonlijkheid van harte aanbevelen!’

Manager P&O 
Woningcorporatie

 
 
 

Over de coaching van een busbestuurder ’Marjo heeft bij hem het ijs vrij vlot weten te breken en dat heeft geresulteerd in een aantal zeer goede vertrouwelijke gesprekken. In deze gesprekken heeft Marjo het voor elkaar gekregen deze man langzaam zichzelf te laten zijn. Hij heeft in de gesprekken met Marjo een spiegel voor gehouden gekregen en is daar mee aan het werk gegaan. Heel systematisch heeft ze hem laten inzien wat er gebeurde wanneer hij een ruimte binnenkwam en hoe hij dit kon beïnvloeden.

Marjo heeft bij hem het ijs vrij vlot weten te breken…
— A. Broersma

De man heeft dit goed opgepakt en is nu goed bezig om zichzelf te ontdekken. De rol van Marjo hierin is essentieel geweest. Ik mocht bij de evaluatie zijn en daarin vertelde de man dat hij enorm veel aan Marjo heeft gehad. Hij heeft geleerd om zich te presenteren en zich steeds weer terug te pakken en te leren van zijn eigen valkuilen’ 

A. Broersma
Teammanager openbaarvervoerbedrijf